پلیسی که با سبد حصیری مجرم را به دام انداخت

سبدهای حصیری سخت ترین نوع سبد هستند، تکنیک ایجاد سبد حصیری شبیه دوقلویی است زیرا با پره ها شروع می کنید و مواد را دور پره ها می بافید، اما لازم نیست در بین پره ها بافنده ها را از روی هم ضربدری کنید.

در عوض، بافنده ها معمولاً بین پره ها به صورت متناوب روی یک، زیر یک الگو بافته می شوند. منظور ما از متناوب این است که اگر بافنده ها روی یک پره و زیر پره بعدی در یک رج بافته شوند، روی رج بالا زیر پره و روی پره بعدی بافته می شوند. سبدهای حصیری همچنین می توانند یک سری دو یا سه پره داشته باشند که به جای یک پره در اطراف بافته می شوند.

سبد چوبی را می توان از هر نوع نی یا علف درست کرد، اما رایج ترین ماده ای که برای ساخت آنها استفاده می شود بید است. بید سبد محکم تری ایجاد می کند. پره ها از میله های بید ضخیم تر و سفت تر ساخته شده اند، در حالی که بافندگان از میله های بید نازک تر و انعطاف پذیرتر ساخته شده اند.

اگرچه ساخت سبدهای حصیری دشوار است، اما پس از اتمام، هم زیبا و هم کاربردی هستند. پس از تسلط بر تکنیک سبد بافی، می توانید از تکنیک مشابهی برای ایجاد مبلمان حصیری نیز استفاده کنید.

آخرین تکنیک برای بافت سبد حصیری را کلاف می گویند. این تکنیک از نظر فنی “بافندگی” نیست. کلاف کردن شامل گرفتن یک ماده “هسته” و پیچیدن آن، سپس دوختن مواد به یکدیگر برای ایجاد یک مارپیچ است. به دلیل شکل مارپیچی، سبدهای کلاف معمولاً پس از اتمام، گرد هستند.

مواد متداول مورد استفاده برای سیم پیچی سبد حصیری عبارتند از: علف شیرین، سوزن کاج، بید یا کاه. برای دوخت قطعات به هم معمولا از مواد نخ مانند نخل، رافیا یا موی اسب استفاده می شود.

  • منابع:
  1. 4 Basket Weaving Techniques You Should Know
  • تبلیغات:
  1. پوشش مدارس با ورود شلوار جین تغییر می کند
  2. تنها یک قدم مانده تا قله آرزوها
  3. هنرمندان بزرگ با مجسمه دکوری سخن می گویند
  4. از بین بردن سرطان تنها با خوردن قهوه