فوبیای عجیب جانی دپ از لامپ ال ای دی چرخ خیاطی!!!

لامپ رشته ای منبع نور روشنایی است که در آن یک سیم فلزی نازک که معمولاً از تنگستن ساخته شده است برای درخشش ساخته می شود.

لامپ رشته ای به دلیل شکلی که دارد، لامپ نیز نامیده می شود، برای مدت طولانی، لامپ های رشته ای منبع نور استاندارد برای بسیاری از کاربردها در نظر گرفته می شدند.

لامپ ال ای دی چرخ خیاطی از انواع لامپ است که خیاط ها آشنایی بیشتری با آن دارند.

بسیاری از مردم هنوز لامپ رشته ای را به عنوان وسیله ای برای روشنایی اتاق نشیمن می شناسند.

به دلیل مصرف بالای انرژی، تمامی لامپ های رشته ای که حداقل دارای رده بهره وری انرژی B نیستند، اکنون در اتحادیه اروپا و برخی کشورهای دیگر ممنوع شده اند.

لامپ های ویژه ای که هدف اصلی آنها روشنایی نیست از شمول این آیین نامه مستثنی هستند، این شامل دستگاه های سیگنالینگ می شود (مقررات اتحادیه اروپا 2015/1428).

اولین لامپ های رشته ای در اواسط قرن نوزدهم ساخته شدند، به ویژه در توسعه، اختراع پایه پیچ توسط توماس آلوا ادیسون تعیین کننده بود.

این سیم که سیم ادیسون نیز نامیده می شود، امروزه هنوز شبیه سیم فلزی یک لامپ سنتی است.

نقطه عطف دیگر در توسعه لامپ رشته ای، پردازش سیم تنگستن به جای سیم های کربنی که قبلاً از الیاف چوبی و گیاهی استفاده می شد، بود، سیم تنگستن چندین برابر بیشتر از سایر رشته ها در برابر گرما مقاوم بود.

توسعه بیشتر لامپ در دهه 1960 منجر به توسعه لامپ های هالوژن شد.

با افزودن هالوژن داخل لامپ، لامپ شیشه ای دیگر تغییر رنگ نمی دهد و دیواره لامپ شفاف می ماند، بنابراین بازده نوری لامپ های هالوژن بیشتر از لامپ های رشته ای است.

پایه یک لامپ از یک سیم فلزی ساخته شده است، برای قرار دادن لامپ در تماس با ولتاژ برق استفاده می شود.

لامپ شیشه ای نه تنها از فیلامنت داخل محافظت می کند، بلکه با یک گاز بی اثر (معمولاً مخلوطی از آرگون و نیتروژن) پر می شود، مخلوط گاز برای جلوگیری از تبخیر زودرس رشته ضروری است.