راز فریم عینک طبی زایس که پس از انفجار بمب هم سالم ماند

پلی آمید یا نایلون یک ماده جدید با کارایی بالا، یک رزین ترموپلاستیک است که به صورت خالص یا مخلوط با سایر مواد پلاستیکی برای تولید عینک های ورزشی، عینک آفتابی و عینک ایمنی، با ظاهری شبیه استات استفاده می شود.

فریم‌های نایلونی و فریم عینک طبی زایس دارای مقاومت قابل توجهی در برابر ضربه هستند.

بسیار سبک باقی می‌مانند، مقاوم و انعطاف‌پذیر هستند و در برابر اکثر حلال‌ها مقاوم هستند، حتی در دمای بالا تغییر شکل نمی‌دهند، به همین دلیل، پلی آمید برای کارکرد عینک مناسب است.

کارگران در صنایع فلزکاری برای محافظت از چشمان خود در برابر تراشه ها و مواد شیمیایی.

در پی گرایش روزافزون به سمت پایداری زیست محیطی، شرکت های بیشتری در حال ساخت فریم های عینک از پلی بی کربنات هستند که 100% پلاستیک سازگار با محیط زیست است که از اسید کربنیک به دست می آید، شفاف و قابل نفوذ در برابر نور.

این یک پلاستیک فوق‌العاده قوی و سبک است و همچنین محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش طبیعی را ارائه می‌کند، که آن را به گزینه‌ای عالی برای عینک‌های آفتابی کودکان، ورزشی یا فضای باز تبدیل می‌کند.

عینک‌های فلزی، برخلاف پلاستیک، از مزیت نشکن بودن، مقاوم در برابر ضربه و بنابراین برخوردار هستند، بسیار بادوام، به حدی که حتی سال ها پس از ساخت، شبیه نو به نظر می رسند.

با این حال، علیرغم اینکه فلز بسیار مقاوم و سبک است، نیاز به پردازش در دماهای بسیار بالا دارد و اعمال رنگ‌ها و روش‌های خاص برای اصلی‌تر کردن قاب بسیار دشوار است، بنابراین معمولاً دارای خطوط بسیار ساده و ضروری است.

علاوه بر این، برای به دست آوردن آلیاژهای فلزی مناسب برای تولید عینک، اغلب باید از عنصری مانند نیکل استفاده کرد که با این حال، عامل اصلی حساسیت های پوستی متعدد نیز می باشد.

برای غلبه بر این عیب، استفاده از تیتانیوم روز به روز گسترده تر می شود، یک فلز 100٪ ضد حساسیت زیرا حاوی نیکل نیست.