توت فرنگی خشک در تهران که جان کشاورزی را نجات داد

توت فرنگی در تهران ممکن است سلامت مغز را بهبود بخشد. اعتبار دوباره به آنتی اکسیدان ها می رسد. توت فرنگی با محتوای بالای آنتی اکسیدان از سلول های مغز در برابر آسیب ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می کند.

آنها همچنین نحوه ارتباط نورون های مغز با یکدیگر را تغییر می دهند. این در نهایت منجر به بهبود سلامت مغز می شود. مطالعه ای که توسط محققان هاروارد در بیمارستان زنان و بریگهام انجام شد، نشان داد که مصرف توت فرنگی می تواند کاهش حافظه را در زنان مسن به مرور زمان به تاخیر بیندازد.

این مزیت را می توان به وجود فلاونوئیدها در توت فرنگی نسبت داد. همچنین، مشخص شد که افزایش مصرف آنتوسیانیدین به کاهش سرعت کاهش حافظه کمک می کند.

بر اساس مطالعات انجام شده توسط محققان دانشگاه تافتس و دانشگاه مریلند بالتیمور، اکثر بیماری‌های مغزی (از جمله آلزایمر و پارکینسون) به دلیل افزایش مقدار یک پروتئین سمی خاص ایجاد می‌شوند.

اما مشخص شده است که مصرف توت فرنگی مکانیسم خانه داری طبیعی مغز (که اتوفاژی نیز نامیده می شود) را تقویت می کند و در نتیجه تجمع این پروتئین را کاهش می دهد.

ممکن است با التهاب مبارزه کند. توت فرنگی حاوی کورستین است و طبق مطالعه ای که توسط دانشگاه ماساچوست انجام شده است، مصرف کورستین همراه با ورزش منظم می تواند تشکیل پلاک آترواسکلروتیک را کاهش دهد.

توت فرنگی همچنین سرشار از ویتامین C است که نقش مهمی در جلوگیری از التهاب ایفا می کند. این ویتامین همچنین در کاهش علائم آرتریت و نقرس نقش دارد.

مشخص شده است که سطوح بالای پروتئین واکنش‌گر C (یا CRP) می‌تواند نشان دهنده افزایش سطح التهاب در بدن باشد.

به گفته محققان دانشکده بهداشت عمومی هاروارد، زنانی که هر هفته 16 یا بیشتر توت فرنگی مصرف می کنند، 14 درصد کمتر احتمال دارد که سطح این پروتئین افزایش یابد.