تحلیل های نشان دهنده از کیفیت بالای نمک

تحلیل زیست‌محیطی اخیر در 181 کشور نشان داد که یک همبستگی مثبت بین مصرف سدیم و امید به زندگی سالم در بدو تولد، با یک همبستگی معکوس بین سدیم وجود دارد. و مرگ و میر ناشی از همه علل.10

با توجه به نشانه‌های مختلف مبنی بر اینکه مصرف بسیار کم سدیم ممکن است مفید نباشد، یا حتی ممکن است مضر باشد، مهم است که بین توصیه‌های فردی و اقدامات در سطح جمعیت تمایز قائل شویم.

با این حال، حرفه پزشکی، و همچنین مردم به طور کلی، تمایل دارند توصیه ها را همانطور که به افراد ارائه می شود، بخوانند. در این شماره از مجله قلب اروپا، ما و همکاران.

مسئله مصرف نمک صورتی طبیعی را از زاویه دیگری توضیح دهید که می تواند به توصیه تبدیل شود: آیا اضافه کردن نمک به غذا برای سلامتی شما مضر است؟

در حالی که حدود 70% سدیم دریافتی در جمعیت های غربی از غذاهای فرآوری شده و آماده تامین می شود، 8 تا 20% دیگر از نمک اضافه شده در جدول به دست می آید. ، اگر چنین است، آیا این به دلیل نرخ بالاتر مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی عروقی است؟

با استفاده از داده‌های Biobank انگلستان که در آن مجموعاً 501 تا 379 شرکت‌کننده پرسشنامه‌ای را در مورد فراوانی افزودن نمک دریایی ایرانی به غذاها در ابتدا تکمیل کرده بودند، نویسندگان رابطه درجه‌بندی‌شده‌ای بین دفعات بیشتر افزودن نمک به غذاها و خطر بیشتر نارس بودن همه علل را پیدا کردند.

مرگ و میر در طی یک میانگین 9.0 سال پیگیری، 18 تا 474 مرگ ثبت شد، با افزایش مرگ و میر در گروه‌هایی با فراوانی گزارش‌شده افزودن نمک به غذا، با نسبت خطر 1.28، فاصله اطمینان 95% (CI) 1.20-1.35 در مقایسه با کسانی که همیشه نمک می‌افزایند به کسانی که هرگز، یا به ندرت نمک تصفیه شده خوراکی زدند.

علاوه بر این، در مقایسه با گروه هرگز/به ندرت، افزودن نمک به غذاها با 1.50 (95% فاصله اطمینان (CI): 0.72-2.30) و 2.28 (95% فاصله اطمینان (CI) 1.66-2.90 سال کمتر در سن 50 سالگی در زنان همراه بود. و مردان به ترتیب.

با این حال، فقط 5٪ به طور مکرر یا همیشه نمک اضافه می کنند، در حالی که 12٪ گفته اند که معمولا نمک اضافه می کنند. نکته مهم این است که نسبت میوه و سبزیجات در رژیم غذایی ضروری بود، با تأثیر بارزتر نمک سیاه خوراکی اضافی بر مرگ و میر در میان افرادی که کمی از این غذاها را مصرف می کردند.

نویسندگان به این نتیجه رسیدند که افزودن نمک به غذاها با خطر بالاتر مرگ و میر زودرس به دلایل مختلف و کاهش امید به زندگی همراه است.

این در مورد مرگ و میر قلبی عروقی نیز صادق بود، که با توجه به شواهد قوی برای ارتباط بین مصرف سدیم و فشار خون، یک ارتباط بیولوژیکی قابل قبول را فراهم می کند.

  • منابع:
  1. Salt: the sweet spot?
  • تبلیغات:
  1. چگونه در ایتالیا امید به زندگی را توانستند افزایش دهند!
  2. رویت اژدهایی که درون اقیانوس آرام زندگی می کند!
  3. چرم که می تواند گوسفند را زنده کند
  4. آیا می دانستید اولین شعر نیما با نام برنج شمال سروده شد!