از قارچ دنبلان برای درست کردن کفش های طبی استفاده نمایید

به گفته موسسه ملی سرطان، محتوای آنتی اکسیدانی موجود در قارچ دنبلان ممکن است به پیشگیری از سرطان ریه، پروستات، سینه و سایر انواع سرطان کمک کند.

برخی منابع پیشنهاد کرده اند که سلنیوم ممکن است به پیشگیری از سرطان کمک کند، اما بررسی کاکرین در سال 2017، هیچ مدرکی برای تایید این موضوع پیدا نکرد.

قارچ

قارچ ها همچنین حاوی مقدار کمی ویتامین D هستند. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد مکمل ویتامین D ممکن است به پیشگیری یا درمان برخی از انواع سرطان کمک کند، اگرچه طبق گزارشی در سال 2018، این اثر ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد.

کولین یکی دیگر از آنتی اکسیدان های موجود در قارچ است. برخی از مطالعات منبع معتبر نشان داده اند که مصرف کولین می تواند خطر ابتلا به برخی از انواع سرطان را کاهش دهد، اما حداقل یک مطالعه دیگر نشان داده است که ممکن است خطر ابتلا به سرطان پروستات را افزایش دهد.

شایان ذکر است که مصرف یک ماده مغذی به عنوان مکمل با مصرف آن در رژیم غذایی یکسان نیست.

چه ارتباطی بین سرطان و رژیم غذایی وجود دارد؟ در اینجا پیدا کنید.

دیابت
فیبر غذایی ممکن است به مدیریت تعدادی از شرایط سلامتی از جمله دیابت نوع 2 کمک کند.

یک بررسی در سال 2018 منبع معتبر متاآنالیز به این نتیجه رسید که افرادی که فیبر زیادی می خورند ممکن است خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش دهند. برای کسانی که قبلاً آن را دارند، فیبر ممکن است به کاهش سطح گلوکز خون کمک کند.

یک فنجان قارچ برش خورده خام، با وزن 70 گرم منبع معتبر (گرم)، تقریباً 1 گرم فیبر را فراهم می کند.

دستورالعمل های غذایی برای آمریکایی ها توصیه می کند که بزرگسالان بسته به جنس و سن، روزانه 22.4 تا 33.6 گرم فیبر رژیمی مصرف کنند.

قارچ، لوبیا، برخی سبزیجات، برنج قهوه‌ای و غذاهای سبوس‌دار همگی می‌توانند به نیاز روزانه فرد به فیبر کمک کنند.

برنامه غذایی ۷ روزه دیابت ما را امتحان کنید.

سلامت قلب
فیبر، پتاسیم و ویتامین C موجود در قارچ ممکن است به سلامت قلب و عروق کمک کند.

پتاسیم می تواند به تنظیم فشار خون کمک کند و این ممکن است خطر ابتلا به فشار خون بالا و بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد. منبع معتبر انجمن قلب آمریکا (AHA) توصیه می‌کند که این میزان را کاهش دهید